Kickboks weerbaarheidstraining met de jongerengroep
29 mei 2017

Kickboks weerbaarheidstraining met de jongerengroep

In de middag werd het uithoudingsvermogen serieus op de proef gesteld. Onder leiding van Touradj Amierie kregen de jongeren in Hattemerbroek een intensieve kickboks weerbaarheidstraining aangeboden. Iedereen heeft fanatiek gesport en er werd flink gezweet! Van 14:00-15:30 uur hebben de jongeren keihard getraind.

Touradj heeft ons laten kennismaken met een aantal belangrijke elementen van de sport:

-Respect hebben voor elkaar:
Jij geeft jouw grenzen aan, niemand doet elkaar pijn, je lacht elkaar niet uit en alle vaardigheden die we hier leren worden niet buiten de sportschool gebruikt.

-Discipline:
Als de trainer ja zegt, roepen wij met zijn allen heel hard “JA!”. Als een oefening zwaar is, zet je door en ga je volhouden. Als je echt niet meer kunt volhouden dan geef je dit bij de trainer aan want hij heeft respect voor de boksers.

-Samenwerken:
Kickboksen doe je niet alleen. Om te leren stoten en trappen heb je altijd een trainingsmaatje nodig die voor jou de klappen gaat tegenhouden.

-Alertheid:
Als je gaat sparren moet jouw dekking altijd op orde zijn. Zorg dat je jouw gezicht goed afschermt, probeer stoten te ontwijken en blijf altijd in beweging.

Iedereen had veel plezier en het was een groot succes!