Stichting Empower en CampooZ bezorgen jongeren een geweldige vakantie.
10 augustus 2017

Stichting Empower en CampooZ bezorgen jongeren een geweldige vakantie.

Empower bezorgt deze vakantie periode weer een groot aantal kinderen en jongeren met een autisme spectrum stoornis een geweldige zomer. Traditioneel wordt er een kamp opgezet op camping de Lakens in Bloemendaal aan Zee. Dit jaar heeft vouwwagen fabrikant CampooZ voor een periode van 6 weken een mooie luxe vouwwagen ter beschikking gesteld zodat de deelnemers met nog meer gemak, comfort en kwaliteit kunnen genieten.

Kinderen en jongeren met autisme of een stoornis in het autistisch spectrum vinden het ook leuk om op vakantie te gaan en leuke activiteiten te ondernemen. Echter is het door zijn/haar stoornis niet altijd mogelijk deze zelfstandig te organiseren of te plannen. Ook is het vaak moeilijk om ervaren begeleiding te vinden die de persoon begeleidt in deze activiteiten, stichting  Empower voorziet hier in. Empower kan dit jaar de deelnemers een nog beter en comfortabeler onder komen aanbieden omdat vouwwagen fabrikant CampooZ een zogenaamde Fat Freddy ter beschikking heeft gesteld. Raoul Veldink, Co Founder van CampooZ: “We vinden het als organisatie belangrijk dat we onze maatschappelijke verantwoordelijkheid nemen. Wanneer we dan op deze manier een bijdrage  kunnen leveren aan een mooie vakantie voor een kwetsbare doelgroep dan doen we dat graag.”

Vanuit “Basecamp Fat Freddy” gaan de jongeren er dagelijks op uit: van mountainbiken door de duinen, wandelen over het strand, vliegeren, surfen op de golven tot spelletjes en BBQ-en rond te tent. Samen met de begeleiders genieten de deelnemers van hun vakantie. Of zoals de 10 jarige Lotte roept: “dit zijn de mooiste dagen van mijn leven.”

CampooZ

Vouwwagens gemaakt voor kampeerders die op zoek zijn naar gemak, kwaliteit en comfort. De tent is door een slimme constructie snel en eenvoudig los te koppelen van de aanhanger. Dit maakt Campooz tot een uniek concept.  Perfect voor road trips en avontuurlijke vakanties. En voor op de camping natuurlijk www.campooz.com

Stichting Empower – De kracht van autisme

Empower betekent zoveel mogelijk eigen regie voeren, zelfstandig beslissen. Stichting Empower zet zowel mensen met een autisme spectrum stoornis (ASS) als hun begeleiders in hun kracht. Het symbool van de Stichting is opplussen; streven naar verbetering en groei in ontwikkeling vanuit succeservaringen. De jongere zelf staat centraal tijdens de begeleiding. Wat en hoe wil iemand leren? Door te zorgen voor een goede vertrouwensband tussen jongere en pedagogisch medewerker, ontstaat een veilige sfeer waarin de jongere zich kan ontwikkelen op sociaal-emotioneel gebied en bij praktische vaardigheden in het dagelijks leven. Kijk voor meer informatie op: www.stichtingempower.nl