Aftrap PEC heeft LEFF voor een gezonde leefstijl

Op maandag 20 september vond de kick-off van het nieuwe leefstijlprogramma ‘PEC heeft LEFF’ plaats. Het doel van PEC heeft LEFF is om een gezonder voedings- en beweegpatroon bij kinderen en hun ouders/verzorgers te realiseren. Het programma PEC heeft LEFF is een initiatief van Stichting Empower, SportService Zwolle en PEC Zwolle United.

De kinderen en ouders werden hartelijk ontvangen met een gezonde smoothie in Clubhuis Regio Zwolle in het MAC3PARK stadion. Na een welkomstwoord werden de coaches van Stichting Empower en SportService Zwolle voorgesteld en werd hun rol uitgelegd. De gezinnen kregen ook de gelegenheid om zichzelf voor te stellen, ze gaan immers samen het traject aan.

Ook werd er aandacht besteed aan het inhoudelijke programma van het project en werd iedereen even losgeschud met een leuke ‘energizer’ op het veld. Twee speelsters van PEC Zwolle Vrouwen waren aanwezig om te vertellen hoe zij ervoor zorgen dat ze door gezond te eten fit blijven. Na afloop konden de gezinnen en coaches met elkaar kennismaken.

De juiste begeleiding
In het programma dat 10 weken duurt, vindt er twee keer per week een groepsbijeenkomst plaats met begeleiding, sportactiviteiten en advies over gezonde voeding. De begeleiders van de bijeenkomsten zijn voedings- en beweegcoaches met een pedagogische achtergrond. De coaches zijn werkzaam binnen Stichting Empower en SportService Zwolle. Zij zijn opgeleid via een landelijke LEFF-training. De pilot start met zeven kinderen uit zes gezinnen.

Op naar een mooi resultaat
Samen met de coaches gaan de deelnemers de uitdaging aan om hun levensstijl te veranderen. Hierdoor hopen we dat ze straks lekkerder in hun vel zitten en dat hun BMI (Body Mass Index) is afgenomen. Het uiteindelijk doel is dat de kinderen samen met hun ouders/verzorgers de gezonde levensstijl voortzetten en met hulp van de coaches een passende sport vinden. Als afsluiting van het 10-weekse programma worden de gezinnen en coaches uitgenodigd voor het bezoeken van een wedstrijd van PEC Zwolle.

Over PEC heeft LEFF
LEFF staat voor Lifestyle, Energy, Fun en Friends en is een leefstijlprogramma voor kinderen met overgewicht of obesitas. PEC heeft LEFF richt zich specifiek op de doelgroep kinderen tot 16 jaar met autisme, ADHD en/of kinderen die een structuur verlenende omgeving nodig hebben. Een voorwaarde is dat één van de ouders deelneemt aan het programma.

Voor meer info en opgeven voor de volgende cyclus kan contact opgenomen worden met Diede Spel via diede@stichtingempower.nl