Ons streven: gelijkwaardigheid en zelfredzaamheid

Het bevorderen van kwaliteit

Bewegen is belangrijk. Het geeft energie, een goed gevoel en zorgt voor het kwijtraken van spanning of een teveel aan energie. Sporten kan voor jongeren met een autisme spectrum stoornis (ASS) lastig zijn. Hoe weet je welke sport je leuk vindt? Hoe plan en organiseer je dit? Hoe maak je contact met anderen? Een antwoord op deze vragen vind je door het zelf te ervaren.

PEC Kicks ASS is een initiatief vanuit PEC Zwolle United, de maatschappelijke tak van PEC Zwolle en Stichting Empower. Samen verzorgen wij een wekelijkse voetbaltraining met als doel jou door te laten stromen naar de amateurclubs. De wekelijkse training vindt plaats op woensdag van 15.30-16.30 uur bij sportpark de Pelikaan in Zwolle.

Met het opzetten van een voetbalgroep voor jongeren met een ASS, in de leeftijd tussen 10 en 16 jaar oud, willen we jou laten ervaren hoe leuk voetballen en bewegen is. Je maakt contact met leeftijdgenoten en leert samenwerken volgens vaste afspraken. En het allerbelangrijkste; lekker voetballen met z’n allen. Wie wil er nou niet een panna maken bij de trainer!