De Empower beleving van Eloy en Anita.

‘Een succeservaring ondanks een fysieke beperking’

Anita: ‘We zagen dat Eloys ontwikkeling langzamer verliep dan bij onze andere zonen. Voor Eloy is het lastig om nieuwe dingen aan te leren. Het is belangrijk dat hij niet te veel informatie tegelijk krijgt en dat hij gefaseerd iets nieuws aangeboden krijgt.'

'Vaste structuur is erg belangrijk. Als werkende ouders hebben we daar niet altijd voldoende tijd en energie voor. Tijdens de ambulante begeleiding krijgt hij één op één aandacht, Stichting Empower heeft echt oog voor de jongeren die ze begeleiden. Ze proberen de sterkte kanten te benadrukken, zodat er successen worden behaald. Ook tijdens het sporten wordt dit doorgevoerd.

Eloy kreeg via Stichting Empower de kans om mee te doen aan de 4 Engelse Mijlen van Zwolle. Dat kwam als een verrassing, want Eloy heeft cerebrale parese en draagt aangepaste schoenen en spalken, waarmee hij niet kan hardlopen. Maar hij had zijn hardloopschoenen mee en was vastberaden. Het was verbazingwekkend om te zien dat hij zonder ooit getraind te hebben de 6,4 kilometer samen met begeleider Wilco rennend kon volbrengen. Als trotse ouders stonden we hem toe te juichen!

Sindsdien is Eloy vast lid van de Empower hardloopgroep. Voor hem is het een succeservaring dat hij toch kan meedoen, ondanks zijn fysieke beperking.’

Eloy: ‘Bij de hardloopgroep motiveren ze je om net dat stapje verder te gaan en nieuwe prestaties te halen. Je kunt lekker lopen en praten en nieuwe contacten maken, maar ook er hard voor gaan en het beste uit jezelf halen. Verder helpen ze je bij vragen en geven ze je goede tips om beter te kunnen hardlopen. Een aanrader!’