De Empower beleving van Hella, Vajen, Kaya en Heidi.

‘Het voelt niet als 'wegsturen' van je kind...’

Hella en Heidi: ‘We willen als ouders van Kaya hem samen met Stichting Empower wat meer klaarstomen voor de maatschappij. Hem leren dat niet alles in het leven perfect moet en kan. Dat hij weet hoe hij met lastige situaties om moet gaan als hij straks naar de middelbare school gaat.'

'Via Facebook zagen we dat je je kind kon aanmelden voor een ‘Rots en Water’ weerbaarheidstraining. Dit hebben we gedaan, vervolgens werden we gebeld door Stichting Empower en zijn we een kennismakingsgesprek aangegaan.

Inmiddels kijkt Kaya uit naar Christiaans bezoeken. Christiaan is rustig, praat met Kaya en legt hem alles uit. Samen al spelend dingen uitwisselen, moeilijkheden bespreken. Wat gaat er goed en waar heb je juist hulp bij nodig?

De meerwaarde van PEC Kicks ASS vinden wij dat de kinderen kunnen voetballen zonder druk of prestatie. Ze mogen helemaal zichzelf zijn en genieten echt van het sporten en bewegen. Daarom voelt het ook totaal niet als ‘wegsturen’ van je kind. Je biedt ze op deze manier juist de mogelijkheid om meer te leren en anders naar dingen te kijken.’

Kaya: ‘Dankzij de begeleiding van Christiaan merk ik verschil met vroeger. Ik kan eerder aangeven als me iets dwars zit waardoor ik bijna niet meer boos ben. Ook zijn de voetbaltrainingen erg leuk, ook de jongens waarmee ik speel.’