De Empower beleving van Jurre, Carlijn en Menno.

'Thuis gaat nu bijna alles zelfstandig’

Carlijn: ‘Ik was al enigszins bekend met Stichting Empower. Ze organiseerden in de plaatselijke hardloopwinkel een avond over ‘autisme en sporten’ waar ik aan deelnam. Daarna ben ik ze gaan volgen op Facebook en kwam ik erachter wat voor mooie organisatie het is.'

'We merkten dat we het pittig vonden om de opvoeding van onze kinderen alleen te doen.  Zeker met het gedrag van de oudste hadden we veel moeite. Buiten de deur heeft hij sociaal wenselijk gedrag. Fijn natuurlijk, maar zo zag niemand waar we thuis tegenaan liepen en kregen wij niet de hulp die we als gezin zó nodig hadden.

Er werd ons op een gegeven moment gevraagd waar wij behoefte aan hadden. Het antwoord was snel gegeven: Stichting Empower! Denkend aan het enthousiasme van Wilco die avond jaren geleden. De kinderen worden gezien, ze mogen zijn wie ze zijn en er wordt  veel gesport, lekker lichamelijk bezig zijn. We besloten de kinderen afzonderlijk van elkaar te laten logeren om wat meer rust in huis te creëren. Ook voetballen ze inmiddels bij PEC Kicks Ass.

De kinderen vinden het leuk! Ze leren zelfstandig douchen, aankleden en een boterham smeren. Dingen die we gewend waren vóór hun te doen, nu gaat het thuis bijna allemaal zelfstandig, heel fijn.

Als je aan jezelf toegeeft dat je het niet alleen redt om je kind op te voeden, dan is dat geen teken van zwakte. Het geeft juist aan hoe sterk je bent! Je wilt het beste voor je kind, jezelf en je gezin. Dan zit je bij Stichting Empower helemaal goed!'

Jurre: ‘Ik vind het fijn om bij Stichting Empower te logeren, even niet thuis. We voetballen en doen spelletjes en ik merk dat de begeleiders ons beter snappen. Hierdoor heb ik meer zelfvertrouwen gekregen.’

Menno: 'Ik weet nu hoe ik zelf kan douchen en afdrogen en ik poets twee keer per dag mijn tanden. Ik vind het leuk bij Stichting Empower want we doen er veel spelletjes die met voetbal te maken hebben. De trainers weten dat we ‘anders’ denken en dat is fijn.’