De Empower kracht van Rowan.

'Iedere meter is een succes...’

Rowan: ‘Veel jongeren die aangemeld worden bij stichting Empower lopen in het dagelijks leven vast op verschillende gebieden. Hierdoor ervaren zij onrust, stress, angst en woede.

Ieder kind heef tandere ondersteuning nodig. Stichting Empower zoekt naar de beste match tussen kind en begeleider waarbij gekeken wordt naar karakter, interesses  problematiek, nodige ondersteuning.'

'Als begeleider zie ik vaak dat de jongeren tegen de maatstaaf van de maatschappij op boksen. Men moet presteren en doelen móeten worden behaald. Daarom bouwt Stichting Empower samen met jongeren aan hun weg. Iedere meter op die weg is een succes dat aangemoedigd en gevierd wordt. De jongere is eigen baas over het bewandelen van die weg en de begeleider staat er naast, waar nodig.

Onze begeleidingen worden te allen tijde gedragen door een wederzijds vertrouwen en transparantie. Daarnaast wordt er op maat gewerkt waarbij het kind het tempo bepaalt en zijn/haar ontwikkeling in eigen handen heeft.'

Rowan: 'Autisme beperkt niet, het geeft de mogelijkheid om de wereld op een geheel andere manier te bekijken. We zoeken samen naar een weg om elkaar te begrijpen en met elkaar te praten. Zo zien we elkaars kwaliteiten en kunnen we van elkaar leren.’