Een plek voor jezelf

Wonen met ondersteuning

Jij staat centraal tijdens de begeleiding. Wat en hoe wil je leren? Dankzij de opgebouwde vertrouwensband tussen jou en onze pedagogisch medewerkers, ontstaat een huiselijke en veilige sfeer. Een omgeving waarin jij je kunt ontwikkelen op sociaal-emotioneel gebied en bij praktische vaardigheden in het dagelijks leven. De doelstelling achter deze manier van wonen en begeleiden is dat je doorstroomt naar een eigen, zelfstandige woonvoorziening. Indien nodig ondersteund en met ambulante begeleiding. Opplussen noemen we dat bij Stichting Empower!

Vaardigheden leren

In de huiselijke setting leer je stapsgewijs de praktische vaardigheden die nodig zijn om het huishouden te voeren. Je leert schoon te maken, te koken, je budget te beheren, huiswerk te maken en te plannen en organiseren. We helpen je bij het voeren van gesprekken met uiteenlopende instanties, zoals onder andere je school, maar ook met mogelijk je werkgever.

Naast de maximale aandacht voor een gezonde levensstijl richten wij ons tevens met jou op het opbouwen van contacten met medebewoners en het onderhouden ervan. Ook deze wijze van begeleiden, heeft als doel om de beoogde resultaten te bereiken.

Geïnteresseerd?
Neem contact